Wiesz, że pierwszy motocykl marki Honda został wprowadzony do sprzedaży w 1949 r.? Jeśli nie, to mamy dla ciebie garść naprawdę ciekawych faktów z przebiegu historii tej japońskiej marki. A nawet jeśli okaże się, że wszystkie już znasz, podrzuć ten artykuł swojemu znajomemu.

Czego jeszcze nie wiesz o Hondzie? My tego nie wiemy, sprawdź sam

A: Technologia Hondy przez wiele lat opierała się downsizingowi

Mowa oczywiście o VTEC, który był odpowiedzią Hondy na turbosprężarki oraz downsizing. Honda przez wiele lat nie musiała uczestniczyć w pościgu za coraz większymi jednostkami napędowymi ze względu na technologię zmiennych faz rozrządu.

Honda

Fot. Enduro 7 Koniuszy Pakulski Sp. j.

Honda zadebiutowała na rynku z technologią VTEC w 1988 r.; co ciekawe, VTEC występował pod kilkoma różnymi wersjami i nazwami.

Jedyną poprawną formą zapisu tej technologii jest VTEC, a nie (jak często przewija się przez media) V-TEC oraz tym podobne.

B: Honda ma w swojej ofercie samoloty

Honda może pochwalić się nie tylko produkcją samochodów osobowych i motocykli, ale i samolotów. Jednostki napędowe Hondy są wykorzystywane m.in. do zasilania kosiarek spalinowych, stołów do cięcia (silnik napędza piłę tarczową), agregatów zasilania awaryjnego oraz wielu innych.

C: Najbardziej zaawansowany technologicznie robot humanoidalny należy do Hondy

Pierwsze kroki w kategorii robotyzacji Honda stawiała już w drugiej połowie lat 80. ubiegłego wieku. Dziś ASIMO jest uważany za najbardziej zaawansowany technologicznie robot w swojej kategorii (robotyka humanoidalna).

Pierwszym dużym, samodzielnym robotem był Humanoid Robot z 1993 r. (samodzielnym, tj. był pełnoprawnym robotem, a nie tylko modułem kończyn tak, jak poprzednie prototypy), który mierzył 191 cm wzrostu przy wadze na poziomie 175 kg (!)

Największy przełom przyniósł Hondzie ASIMO zaprezentowany w 2000 r. – przy wzroście 120 cm robot ważył ledwie 52 kilogramy.

D: Honda Legend miała być godną konkurencją dla europejskiej czołówki

Honda Legend, flagowy przedstawiciel segmentu E powstał jako próba rywalizacji Hondy z europejską czołówką. Ostatecznie Legend nie cieszył się specjalną popularnością na Starym Kontynencie i został wyprowadzony ze sprzedaży – model jest za to chętnie rozchwytywany w Stanach Zjednoczonych.

E: To Hondzie należy się 1 miejsce pod względem udziałów na rynku motocyklowym

Prawda jest taka, że to nie Suzuki, ani Yamaha, a właśnie Honda jest dziś liderem w kontekście liczby produkowanych motocykli w na całym świecie. Wynik co najmniej imponujący, prawda?

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 10.0/10 (1 głos )
VN:F [1.9.22_1171]
Oceń: +1 (z 1 głos)