Odchudzanie jest przedmiotem zainteresowania coraz większej ilości osób. Na parę bardzo różnych sposobów mamy możliwość zrzucić zbędne kilogramy oraz cieszyć się zdrowym ciałem. Czasem wydaje się jednak, że rzadkością są skuteczne diety odchudzające. Dlaczego tak jest?

 

 

Dietmap_artykul_kiedy_powinnismy_sie_wazyc (2)

Zacząć trzeba od tego, iż skuteczne odchudzanie musi być planowane, poprzedzone merytoryczną analizą naszych możliwości oraz indywidualnych predyspozycji. Nie wszyscy mają możliwość odchudzania się w ten sam sposób, każdy ma inny organizm, inne preferencje dotyczące żywienia i po prostu różną wagę. Odchudzanie powinno to uwzględniać, powinno poza tym zawierać informacje na temat uprawianych przez daną osobę sportów. Sama dieta bowiem nie jest wystarczająca. Właściwy plan treningowy i rozwoju fizycznego spowoduje, że skuteczne odchudzanie stanie się faktem, szczegóły znajdziesz tutaj.

Mamy więc dietę i aktywność fizyczną. To dwa filary odpowiedniego odchudzania. Celem tegoż artykułu jest podanie informacji na temat każdego z nich, przytoczenie kilku przykładów. Dieta odchudzająca to tak naprawdę temat rzeka. O diecie można by mówić długimi godzinami, podawać bardzo różne przykłady. Jest ona uzależniona przykładowo od kultury, w jakiej przebywają dane osoby, a także w jakiej się obracają. Inna dieta odchudzająca będzie w USA, Kanadzie, Kolumbii, a zupełnie inna w Arabii Saudyjskiej oraz Iranie. Panują tu bowiem zupełnie inne obyczaje i zakorzeniona jest inna tradycja. To właśnie tradycja oraz inne obyczaje są ogromnie ważne i sprawiają, iż w różnych krajach dieta jest różna.

Dieta taka powinna zawierać mało tłuszczy oraz zbędnych węglowodanów, szczególnie węglowodanów prostych. One działają źle i tak naprawdę powodują to, że przybieramy na wadze i nie możemy utrzymać atrakcyjnej sylwetki. Spożywanie węglowodanów na śniadanie, podjadanie, spożywanie zbyt dużej ilości słodkich napojów – tego rodzaju nawyki powodują, że nie osiągniemy sukcesu. Jeżeli mamy taką dietę, to odchudzanie jest bardzo, bardzo utrudnione i musielibyśmy wykonywać ogromną ilość ćwiczeń. Należy więc to zbilansować, czyli mieć zarówno odpowiednią dietę, jak także ćwiczyć. Jeśli nie spożywamy dużej ilości tłuszczów, szkodliwych substancji, cukrów, czy słodyczy to możemy powiedzieć, iż nasza dieta jest ok.. Białko występuje zarówno w różnego rodzaju mięsie, jak także i we wszelakich odmianach warzyw, przykładowo strączkowych. Z mięsa warto wybrać na przykład kurczaka, który jest chudy, najlepiej pierś z kurczaka. Niektóre mięsa, jak przykładowo wieprzowina są tłuste i należy ich unikać, ponieważ możemy przytyć. Jeśli jesteśmy weganami, to musimy spożywać rośliny takie jak kasza gryczana i ryż. One zawierają bardzo dobrej jakości białko (o ile można tak powiedzieć) i spożywając je będziemy cieszyć się wspaniałym samopoczuciem przez długi czas. Sport natomiast powinien być regularny, najlepiej w postaci długiego wysiłku, który odbywamy regularnie. Życzymy powodzenia w chudnięciu i przypominamy: właściwa dieta i sport to podstawa.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów )
VN:F [1.9.22_1171]
Oceń: 0 (z 0 głosów)